STATUTUL „Asociației Dacilor Nemuritori”

      STATUTUL

Asociația Dacilor Nemuritori”

 

Art. 1 „Asociația Dacilor Nemuritori” este fondata, potrivit actului constitutiv de catre:

Președinte: Neacsu Bogdan;

Vicepreşedinte: Gitlan Cornelia

Secretarul Trezorier: Laiu Alina;

 

Exprimarea voinţei de asociere şi precizarea scopului propus:

Prin semnarea prezentului act constitutiv, Asociaţii îşi exprimă voinţa de a se asocia în cadrul „Asociația Dacilor Nemuritori”, constituită în scopul realizarii obiectivelor prevazute in art.6 din prezentul statut.

Art.2 DENUMIREA

 

(1) Asociaţia este denumită Asociația Dacilor Nemuritori”, în conformitate cu dovada disponibilităţii denumirii nr. 215392 din data de 05.07.2024, eliberată de Ministerul Justiţiei.

(2) Denumirea „Asociația Dacilor Nemuritori” va fi respectată în toate documentele, anunţurile, publicaţiile şi în relaţiile cu toate instituţiile din ţară.

(3) În publicaţiile în limbi străine şi în relaţia cu instituţiile din străinătate, denumirea poate fi tradusă în limba străină în care se face comunicarea.

(4) Abrevierea folosită va fi A.D.N.

 

Art. 3. STATUTUL

 

  1. „Asociația Dacilor Nemuritori” funcţionează ca persoană juridică română, de drept privat, fără scop lucrativ sau patrimonial, non-profit, independentă şi neguvernamentală.

 

  1. „Asociația Dacilor Nemuritori” funcţionează in conditiile stabilite in prezentul statut, in conformitate cu prevederile OUG 26/2000.

Art. 4. SEDIUL

 

  1. „Asociația Dacilor Nemuritori” are sediul în localitatea Buda, și poate fi schimbat în baza hotărârii Adunarii Generale sau a Consiliului Director. De asemenea, cu acordul majorităţii simple a Adunării Generale, se pot deschide filiale în alte localităţi din ţară sau în străinatate.
  2. Sigla și ștampila A.D.N. vor fi stabilite de catre Adunarea Generală.

Art. 5. DURATA

 

„Asociația Dacilor Nemuritori” este constituită pe perioadă nedeterminată.

Art.6. SCOPUL ȘI OBIECTIVELE:

 

„Asociația Dacilor Nemuritori”are drept scop:

  1. a) să dezvolte și să promoveze cercetarea interdisciplinară în domeniul istoriei din perioada dacică, precum si în perioadele istorice urmatoare acesteia, de la formarea primelor unitati de triburi traco-dacice pâna la formarea statului modern, cu aplicare asupra evenimentelor ce au legătură cu istoria dacică. Se aplică în următoarele subdomenii disciplinare: istorie politică, istorie culturală, istorie socială, istorie orală, istoria ştiinţelor, preistorie, istorie economică, istorie romană, istorie literară, istoria artei, istoria comunicării, arheologie;
  2. b) coordonarea preocupărilor universitare şi extra-universitare, în cadrul circumscris științelor istorice, în vederea constituirii unei comunităţi de specialitate, apte să îndeplinească exigenţele cerute în acest domeniu, la nivel regional și internațional;
  3. c) promovarea gândirii științifice şi raționale, a libertăţii de gândire şi de exprimare, a valorilor umane;
  4. d) formarea de personalității științifice a tinerilor istorici;
  5. e) colaborarea cu instituții de învățământ preuniversitar și superior din România și din alte țări.

f)deruleaza parteneriate cu alte entitati juridice –asociatii, autoritati publice, companii de stat si private, parteneriat public – privat, autoritati locale, precum si cu consortii reunite in jurul diverselor proiecte conexescopului infiintarii asociatiei.

  1. g) editează, difuzează si comercializeaza lucrări și publicaţii seriale, pe orice suport (tipărit și online) precum si orice obiecte cu reprezentare dacica. Eventualele venituri provenite din comercializarea acestor publicaţii se vor constitui în fonduri gestionate cu acordul Adunării Generale;
  2. h) organizează reuniuni (simpozioane, festivaluri, conferințe, cursuri de specialitate potrivit statutului, dezbateri, congrese naționale și internaționale, atât în România, cât și în alte state);
  3. i) stabilește legături și colaborări cu alte instituţii şi asociaţii cu profil înrudit, din ţară şi din străinatate, prin organizarea de sesiuni de comunicări şi conferinţe;
  4. j) realizează, întreține și actualizează o pagină web destinată Asociației;
  5. k) editează traduceri de specialitate şi lucrări cu caracter științific, metodologic și metodic;
  6. l) înființează o bibliotecă digitală, care să ofere posibilitatea consultării unor lucrări şi periodice de specialitate;
  7. m) participă la salvarea membrilor asociatiei aflati in situatie sociala critica prin proceduri de urgenta medicala si sociala
  8. n) asistarea membrilor asociatiei pentru redobandirea autonomiei si a capacitatii lor de autodeterminare
  9. o) participă la asigurarea unor conditii minime de existenta demna pentru membrii asociatiei care nu isi mai pot gestiona propriile resurse.

 

         „Asociația Dacilor Nemuritori” va folosi urmatoarele activități:

1) cercetari si analize

2) conferinte, dezbateri publice, seminarii, scoli de vara, expozitii, campanii,workshop-uri, simpozioane, programe de administratie, programe organizate in parteneriat cu organisme internationale, programe provenite din fonduri Europene,

3) sondaje

4) educarea cetăţenilor;

5) informarea cetăţenilor.

6) organizarea de întâlniri între cetăţeni şi reprezentanţi ai autorităţilor publice; organizarea de dezbateri şi sondaje de opinie pe probleme cu impact asupra cunoasterii istoriei dacilor;

7) dezvoltarea de programe în regim de parteneriat cu autorităţile publice;

8) instituirea unor premii anuale pentru activităţi legate de dezvoltarea scopurilor asociatiei;

9) acordarea de burse pentru tineri pasionati de istoria dacilor;

10)stabilirea de relaţii de colaborare cu alte organizaţii similare din ţară şistrăinătate;

11) derulează expoziții publice, acțiuni de publicitate, conferințe de presă

12) efectuează sondaje de opinie pentru a înțelege opțiunile cetățenilor

13) alte activităţi desfăşurate conform legislaţiei în vigoare

14) acordă donaţii şi burse către persoane fizice sau juridice

 

Art.7. PATRIMONIUL

 

(1) Patrimoniul social este alcătuit dintr-un activ patrimonial în valoare de 300 lei şi este alcătuit din următoarele aporturi în bani depuse de asociaţi, astfel: Neacsu Bogdan contribuit cu suma de 100 de lei, Gitlan Liana a contribuit cu suma de 100 de lei, Laiu Alina a contribuit cu suma de 100 de lei, conform extrasului de cont atsat.

(2) Întregul patrimoniu va fi evidenţiat şi păstrat, în conformitate cu legislaţia română în materie, pe numele ADN şi va fi folosit exclusiv pentru realizarea obiectivelor ei.

(3)  Finanţarea cheltuielilor de întreţinere şi funcționare a A.D.N. se asigură prin:

  1. a) cotizaţiile anuale ale membrilor Asociației;
  2. b) subvenţii;
  3. c) sponsorizări din ţară sau străinătate;
  4. d) alte surse dobândite de la persoane fizice sau juridice din ţară sau străinătate, sub formă de donaţii sau drepturi de autor;
  5. e) resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;
  6. f) venituri din activităţi economice cu caracter accesoriu desfăşurate în condiţiile legii şi înscopul realizării misiunii şi obiectivelor Asociaţiei;
  7. g) alte venituri permise de lege.
  8. h) venituri realizate din activităţi desfăşurate în condiţiile legii şi în baza statutului

 

(4) A.D.N. poate înfiinţa, potrivit legii, filiale, cu capital exclusiv al Asociației, realizat din venituri sau din donaţii, precum şi în asociere cu alte capitaluri, si prin încheierea unor convenții de cooperare cu alte persoane juridice, române ori străine.

(5) A.D.N. poate dobândi şi achiziţiona bunuri mobile şi imobile de la persoane fizice, persoane juridice, asociaţii din ţară şi străinătate, exercitând posesia şi uzul asupra acestora, conform destinaţiilor hotărâte de organelor de conducere ale Asociației.

(6) A.D.N. poate primi donaţii ale persoanelor fizice, persoanelor juridice cu capital public, privat sau mixt, legate testamentare, sponsorizări, etc.;

 

(7) Dobânzile şi dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condiţii legale;

 

Art.8.  A) MEMBRII ASOCIATIEI

 

Membrii asociaţi ai „Asociația Dacilor Nemuritori” se împart în 4 categorii:

 

(1) membri asociaţi fondatori – sunt persoanele fizice care au aderat la statut, la data înfiinţării Asociaţiei şi care de drept se înscriu în categoria membrilor daci nemuritori, beneficiind de toate drepturile acestora. Membrii asociaţi fondatori au drept de vot deliberativ.

(2) membri cotizanţi – sunt membri cu drepturi depline, care au aderat la Asociaţie după momentul înfiinţării acesteia şi care beneficiază de drepturi şi sunt ţinuţi de obligaţiile prevăzute în prezentul statut. Membrii cotizanţi au drept de vot consultativ.

(3) membri de onoare – sunt personalităţi ale vieţii publice sau persoane care au adus servicii deosebite Asociaţiei. Votul membrilor onorifici este consultativ.

  • Calitatea de membru de onoare se acordă de către Președinte, la propunerea a cel puțin trei membri din conducerea Asociației.
  • Calitatea de membru de onoare se dovedeşte cu diploma eliberată de Asociație. Diplomele vor înregistrate, înseriate, şi vor fi predate membrilor de onoare după validarea acestora în Consiliul Director.

(4) membri asociați – sunt persoane juridice (asociații sau societăți comerciale), infiintate in tara sau strainatate. Votul membrilor asociati este consultativ.

(5) Poate deveni membru al A.D.N. orice persoană fizică, din țară sau din străinătate, care aderă la prezentul Statut şi la obiectivele Asociației, şi care sprijină şi promovează activitatea Asociației.

  • Calitatea de membru poate fi dobândită prin manifestarea în mod expres a aceastei dorinţe sub forma unei cereri individuale către Președinte.
  • Cererea de aderare se aprobă după verificarea condiţiilor cerute de Statut, de către Consiliul Director.
  • O dată cu acceptarea candidaturii şi afilierea la A.D.N., orice nou membru va achita o taxă de înscriere ce va fi stabilită de Adunarea Generală.
  • Calitatea de membru al Asociației se pierde: a) prin excludere, în următoarele cazuri: a.1) producerea de prejudicii morale sau materiale Asociației, prin activitatea desfaşurată; a.2) încălcarea statutului și a normelor recunoscute de Asociație în regulamentele proprii de organizare internă şi de funcţionare, aprobate de organele de conducere, precum și condamnarea pentru fapte penale; b) în urma lipsei oricărei activități in domeniul asociatiei; c) la cerere, comunicată în scris Consiliului Director. Dreptul de a se retrage este necondiţionat. Solicitantului i se va acorda un termen de 5 zile de reflexie ; înainte de a considera renunţarea sa ca definitivă d) prin neachitarea cotizaţiei timp de un an; e) prin absență nemotivată repetată de la Adunarea Generală (mai mult de 2 absențe consecutive), cu excepţia membrilor de onoare;
  • Excluderea din A.D.N. a unui membru va fi hotărâtă de Consiliul Director în urma sesizării scrise a unuia dintre membrii Consiliului sau ai A.D.N., cu expunerea motivelor pentru care se propune excluderea unui membru.

 

  1. B) DREPTURI SI OBLIGAȚII ALE MEMBRILOR

1) Membrii Asociației au urmatoarele drepturi:

  1. a) să aleagă şi să fie aleși în organele de conducere ale ADN;
  2. b) să propună Adunării Generale măsuri de îmbunătăţire a activităţii;
  3. c) să fie informaţi în legătură cu evenimentele organizate de ADN și/sau la care Asociația este co-organizator;
  4. d) să participe ca delegați la manifestările ce se înscriu în realizarea scopului ADN;
  5. e) să participe la activitaţile ADN în ţară sau străinătate;
  6. f) să colaboreze la publicaţiile Asociaţiei;
  7. g) să fie invitați de alte organizaţii similare din țară sau din străinătate, pentru schimb de experienţă;
  8. h) să invite, cu acordul Consiliului Director, cercetători, personalități culturale din țară și dn străinătate care să participe la evenimentele organizate de ADN.
  9. i) membrii asociați fondatori si membrii onorifici pot fi scutiti de taxa cotizatiei, fiecare caz fiind analizat separat de catre Adunarea Generala.

 

 

2) Membrii A.D. N. au urmatoarele obligații:

  1. a) să participe la activităţile științifice pe plan local, național, regional și internațional organizate de A.D.N.;
  2. b) să contribuie la realizarea obiectivelor A.D.N.;
  3. c) să contribuie la dezvoltarea patrimoniului, să protejeze baza materială a Asociației, să işi achite cotizaţia anuală stabilită de Adunarea Generală.
  4. d) obligația respectării deciziilor luate de organele interne ale asociației
  5. e) sprijinirea conducerii executive a asociației în demersurile efectuate în scopulducerii la îndeplinire a prezentului statut
  6. f) sa recomande primirea de noi membri, sa participe la actiunile desfasurate de Asociatie

 

3) Drepturile și obligațiile membrilor asociați fondatori

 

Membrii asociați fondatori ai Asociatiei au urmatoarele drepturi:

1) să participe la dezbateri, la întocmirea documentelor şi materialelor de pe ordinea de zi a Adunării Generale;

2) să-şi exprime punctul de vedere cu privire la măsurile ce urmează a fi luate şi documentelesupuse dezbaterii în cadrul Adunării Generale;

3) să solicite motivat includerea unor probleme pe ordinea de zi a A.G;

4) să-şi exprime voinţa prin vot deliberativ asupra problemelor supuse dezbaterii în cadrul Adunării Generale;

5) să aibă acces la toate informaţiile ce privesc activitatea Asociaţiei;

6) să participe la cel puțin o acțiune pe an organizată de Asociaţie;

7) să propună şi alte activităţi pentru interesul Asociaţiei şi al membrilor;

8) să participe la luarea hotararilor legate de activitatea Asociatiei;

9)să primeasca gratuit publicatiile si alte materiale editate de Asociatie;

10) să aiba acces la baza de date creata de Asociatie;

11) să primesca la cerere toate informatiile disponibile in domeniu;

12) să recomande primirea de noi membri, sa participe la ac desfasurate de Asociatie;

13) să fie de acord sau nu cu unele actiuni intreprinse de Asociatie;

14) să formuleze propuneri si critici constructive cu privire la activitatea si programele Asociatei.

15) să respecte prevederile Actului Constitutiv, ale Statutului şi hotărârile A.G;

16) să contribuie la cresterea prestigiului Asociatiei si la popularizarea actiunilor sale;

17) să sprijine moral si material desfasurarea actiunilor Asociatiei;

 

Art.9. ORGANELE DE CONDUCERE, ADMINISTRAŢIE ŞI CONTROL

 

Organul de conducere al Asociatiei: Asociația Dacilor Nemuritori” este Adunarea generala, alcatuita din totalitatea membrilor, sau reprezentanti alesi de acestia;

Organul executiv al Asociatiei: Asociația Dacilor Nemuritori” este Consiliul Director.

Organul de control al Asociatiei: Asociația Dacilor Nemuritori” este Cenzorul Asociatiei sau Comisia de cenzori aleasa.

Organul de reprezentare al Asociatiei: Asociația Dacilor Nemuritori” este Consiliul Director, compus din: Presedinte, Vicepresedinte si Secretarul Trezorier.

 

  1. ADUNAREA GENERALĂ este organul de conducere al Asociația Dacilor Nemuritori” ,alcătuit din totalitatea membrilor.
  • Adunarea Generală se întruneşte în sesiune ordinară, cel putin o dată pe an sau în sesiuni extraordinare, ori de câte ori este nevoie.
  • Adunarea Generală este legal constituită dacă întrunește cvorumul necesar de jumătate plus unu.
  • Dacă la prima convocare nu este întrunit cvorumul necesar, Adunarea Generală va fi suspendată şi reconvocată la o data ulterioară, care nu va fi mai devreme de 7 zile și nici mai tărziu de 30 de zile calculate de la data la care s-a făcut prima convocare.
  • Adunarea Generală este condusă de un Preşedinte, ales dintre membri asociaţi fondatori. În cazul decesului acestuia, va fi desemnat un Președinte dintre ceilalți doi membri fondatori supraviețuitori.

 

Pentru validitatea hotarârilor Adunării Generale este necesară:

  1. a) prezenţa a cel puțin jumătate plus unu din membrii sai;
  2. b) hotărârile să fie luate cu majoritate de voturi de cel putin o jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi. În caz de paritate, Președintele ADN decide;
  3. c) data la care se convoacă Adunarea Generală ordinară se stabilește de către Consiliul Director și se comunică cu cel puțin cu o lună înaintea întrunirii, prin înștiințări scrise, telefonice, e-mail ori pe site-ul Asociației;
  4. d) membrii pot vota în Adunarea Generală personal sau prin reprezentare, iar înainte de Adunarea Generală, prin corespondență poștală sau mijloace electronice. În cazul votului prin reprezentare, procura poate fi descărcată de pe website-ul ADN și trimisă prin poștă la sediul Asociației, sau poate fi trimisă prin e-mail, semnată olograf și scanată. Pentru exercitarea dreptului de vot prin reprezentare, mandantul va da persoanei care îl reprezintă toate instrucţiunile specifice pentru fiecare punct înscris pe ordinea de zi. Din rândul membrilor, se poate desemna o singură persoană pentru reprezentare. Procura este valabilă numai la şedinţa Adunării Generale pentru care a fost acordată. În vederea identificării mandatarului, la momentul participării la sedinţă acesta va avea asupra sa actul de identitate. Mandantul are obligația de a se asigura că procura trimisă prin poștă sau pe cale electronică trebuie să ajungă cu cel mult 24 de ore înainte de ședința Adunării Generale. Formularul de vot prin corespondență poate fi trimis la sediul ADN, în original, sau prin e-mail, scanat, având ataşată semnătura olografă. În situaţia în care membrul care şi-a exprimat votul prin corespondenţă participă personal sau prin reprezentant la Adunarea Generală, votul exprimat prin corespondenţă este anulat, fiind luat în considerare doar votul exprimat personal sau prin reprezentant. Membrul care și-a exprimat votul prin corespondență are obligația de a se asigura că formularul trimis prin poștă sau e-mail trebuie să ajungă cu cel mult 24 de ore înainte de ședința Adunării Generale. Membrii care au votat prin corespondență sunt considerați prezenți în adunare;
  5. e) fiecare dintre membrii fondatori au drept de veto împotriva unor propuneri supuse aprobării Adunării Generale, în situația în care consideră că propunerea contravine intereselor Asociației sau scopului pentru care s-a înființat aceasta. În urma opoziției membrilor fondatori, propunerea nu va intra în dezbaterile Adunării Generale. Veto-ul este valabil doar dacă cel puțin doi dintre cei trei membri fondatori își exercită acest drept.

Atribuţiile Adunării Generale sunt următoarele:

  1. a) dezbate şi aprobă raportul de activitate al Consiliului Director al Asociaţiei şi bugetul devenituri şi cheltuieli;
  2. b) alege şi îi revocă pe membrii Consiliului Director și stabilește funcțiile acestora;
  3. c) alege şi revocă Cenzorul sau Comisia de Cenzori, după caz;
  4. d) aprobă şi modifică planul de activitate al ADN, propus de Consiliul Director;
  5. e) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil, elaborate de Consiliul Director;
  6. f) stabilește cuantumul taxei de înscriere şi a cotizaţiei; Adunarea Generală va stabili cu ce periodicitate va fi plătită cotizaţia: lunar, trimestrial, semestrial sau anual; de asemenea, va stabili perioada de graţie când restanţierii pot achita cotizaţia, fără a-şi pierde calitatea de membru al Asociației;
  7. g) modifică actul constitutiv şi statutul, la iniţiativa C.Director sau cel puţin o treime dintre membrii ADN şi cu votul a cel puţin două treimi dintre cei prezenţi la şedinţă;
  8. h) înfiinţează filiale în țară sau în străinătate;
  9. i) decide dizolvarea şi lichidarea Asociației; stabileşte destinaţia bunurilor rămase după lichidare;
  10. j) ia orice altă măsură care nu este dată prin statut în competenţa unui alt organ.
  11. k) aprobă strategia, obiectivele generale şi programul de investiţii ale Asociaţiei pe perioada până la următoarea sesiune a Adunării Generale sau pe perioade mai lungi;
  12. l) hotărăşte cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei, precum şi cuprivire la destinaţia bunurilor rămase după lichidare;
  13. m) aprobă însemnele şi sigiliile Asociaţiei;
  14. n) descarcă de gestiune Consiliul Director;

 

  1. CONSILIUL DIRECTOR este organul executiv de conducere al activităţii ADN, alcătuit din trei membri, aleşi dintre membrii Adunării Generale, după cum urmează: Preşedinte, Vicepreşedinte şi Secretarul Trezorier. Numărul de membri al Consiliului Director poate fi modificat de Adunarea Generală. O persoană poate deţine aceeaşi funcţie în Consiliul Director cel mult două mandate consecutive, un mandat având durata de 4 (patru) ani.

Conducerea şi alegerea Consiliului Director

Activitatea Asociatei este condusa de Consiliul Director, compus din:

  • Președinte
  • Vicepreşedinte
  • Secretarul Trezorier

Membrii Consiliului Director sunt alesi de catre Membrii Adunarii Generale și minim 2 vor face parte din membrii asociați fondatori.

 

Întrunirile Consiliului Director

 

(1) Consiliul Director se întruneşte la sediul Asociaţiei în şedinţe lunare în prima săptămână afiecărei luni sau ori de câte ori este necesar, la convocarea Preşedintelui, a Directorului Executiv, sau la cererea a cel puţin unei treimi dintre membrii Consiliului.

(2) Ordinea de zi, rezumatul discuţiilor şi deciziile Consiliului Director sunt consemnate înprocesul-verbal al şedinţei.

 

Conducerea şedinţelor Consiliului Director

Şedinţele sunt conduse de Preşedinte, sau, în absenţa sa, de mandatarul său ori de unul dintre membrii Consiliului, în ordinea ierarhică stabilită în Regulamentul de funcţionare a ConsiliuluiDirector.

 

Procedura de vot în cadrul Consiliului Director

 

(1) Consiliul Director adoptă decizii prin vot deschis.

(2) Pentru validarea deciziilor este necesară prezenţa sau reprezentarea a mai mult de jumătatedin numărul de membri, iar deciziile se iau cu mai mult de jumătate din numărul voturilor valabil exprimate.

(3) În caz de balotaj, votul conducătorului de şedinţă este decisiv.

 

 

 

Deciziile Consiliului Director

 

(1) În exercitarea competenţelor ce-i revin, Consiliul Director emite decizii.

(2) Deciziile Consiliului Director sunt obligatorii şi executorii pentru tot personalul Asociaţiei şipentru toţi membrii Consiliului Director.

 

Deciziile Preşedintelui Asociaţiei şi ale Directorului Executiv

 

(1) În exercitarea competenţelor ce le revin, Preşedintele şi Directorul Executiv emit decizii.

(2) Deciziile Preşedintelui şi ale Directorului Executiv sunt obligatorii şi executorii pentru totpersonalul Asociaţiei şi pentru toţi membrii Consiliului Director.

(3) În caz de neconcordanţă între deciziile Preşedintelui şi cele ale Directorului Executiv, auprioritate deciziile Preşedintelui.

 

Atribuţiile Consiliului Director

 

Consiliul Director are următoarele atribuţii:

(1) asigură conducerea şi reprezentarea ADN în intervalul dintre Adunările Generale şi urmăreşte aducerea la îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale;

(2) elaborează regulamentul de funcţionare a Consiliului Director;

(3) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare al Asociaţiei, politica de personal,politica de salarizare şi orice alte politici interne ale organizaţiei;

(4) aprobă organigrama, îndatoririle şi responsabilităţile personalului Asociaţiei;

(5) aprobă strategiile departamentale;

(6) acordă donaţii şi burse către persoane fizice sau juridice;

(7) stabileşte modul de colaborare cu alte organizaţii neguvernamentale, cu companiile, cuautorităţile centrale şi locale pentru realizarea obiectivelor Asociaţiei;

(8) asigură realizarea drepturilor şi urmăreşte respectarea obligaţiilor de către membrii asociaţiei;

(9) analizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare anuale;

(10) prezintă şi supune anual aprobării A.G.în cel mult 3 (trei) luni de la data încheierii exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea Asociaţiei, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, situaţiile financiare anuale pe anul precedent, precum şi proiectul de program şi proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei pe anul următor;

(11) hotărăşte cu privire la schimbarea sediului Asociaţiei;

(12) încheie acte juridice de dispoziţie în numele şi pe seama Asociaţiei.

(13) administrează patrimoniul asociației potrivit scopului propus;

(14) cooptează şi întreține legături cu sponsori şi asociații similare din țară şi străinătate prin întocmirea protocolului de colaborare;

(15) întocmeşte Regulamentul Intern de Funcționare şi aprobă planul strângerii de fonduri;

(16) decide asupra primirii şi folosirii de subvenții, donații, sponsorizări, legate, a gestionariipatrimoniului şi a cheltuielilor ce urmează a fi efectuate pentru realizarea obiectivelor asociației;

(17) stabileşte taxele de participare la diferite acțiuni organizate;

(18) ia măsuri şi trasează sarcini pentru întocmirea documentelor, registrelor şi alte forme deținere a evidenței activității asociației, patrimoniului acesteia, inventarului, mişcării de bunuri orialte valori;

 

Preşedintele Consiliului Director

 

(1) Conducerea Consiliului Director se realizează de către Preşedinte. Preşedintele reprezintă dedrept asociația în toate actele cu caracter civil, față de autorități şi în justiție.

(2) Preşedintele răspunde de gestiunea şi coordonarea activității operative a asociației, derespectarea legilor statului român şi hotărârilor Adunării Generale.

(3) Preşedintele îndeplineşte alte sarcini stabilite de Consiliul Director sau AG.

(4) În lipsa Preşedintelui, atribuțiile sale sunt preluate de Dir.Executiv, către care poate delega și atribuții de natură juridical pentru încheierea actelor juridice.

Când lipsesc atât Presedintele cat si Directorul Executiv atributiile revin unui membru delegat de Presedinte.

(5) Toate operațiunile financiare derulate de asociație vor fi semnate de Preşedinte sau de persoanele expres împuternicite de acesta.

(6) Președintele poate desemna un Director Executiv şi este supervizorul acestuia.

(7) În cazul în care nu există un Director Executiv desemnat, atunci atribuțiile operaționale aleAsociației sunt îndeplinite de către Preşedinte.

(8) Mandatul Preşedintelui este de patru ani şi poate înceta înainte de termen prin renunţare unilaterală sau prin revocare de către Adunarea Generală pentru motive întemeiate.

(9) În ambele cazuri, A.G. alege un alt Preşedinte şi un alt Consiliu Director.

(10) Până la alegerea unui nou Preşedinte, Preşedintele Adunării Generale poate funcţiona adinterim ca Preşedinte al Consiliului Director, dar nu mai mult de 3 luni. În această perioadă, Preşedintele decide dacă membrii Consiliului Director îşi păstrează funcţiile sau dacă numeşte alţi membri.

(11) Mandatul unui membru al Consiliului Director este de patru ani şi poate înceta înainte determen dacă mandatul Preşedintelui a fost revocat de Adunarea Generală sau dacă membrul afost demis sau şi-a dat demisia din funcţia executivă deţinută în cadrul Asociaţiei.

(12) În cazul în care un membru al Consiliului Director şi-a pierdut această calitate, AdunareaGenerala numeste un alt membru, dar daca nu se doreste acest lucru, poate functiona legal si inaceasta componenta pana la incheierea anului financiar, perioada dupa care se va procedaconform dispozitiilor prezentului statut pentru alegerea celuilalt membru.

(13) Structura de angajați şi activitățile curente ale organizației sunt conduse de Președintele Consiliului Director.

(14) Președintele reprezintă asociația în toate relațiile curente cu terții, atât în civil cât şi în justiție, fiind delegat al Consiliului Director.

(15) Președintele angajează şi conduce personalul plătit din organizație (în cazul în care sedecide angajarea unor persoane), hotărăşte asupra demiterii persoanelor din cadrul Asociaţiei,cu excepţia demiterii persoanelor care deţin calitatea de membru în Consiliul Director; propune organigrama, îndatoririle şi responsabilităţile personalului Asociaţiei; stabileşte sarcini pentrudepartamentele organizaţiei şi evaluează activitatea acestora;

(16) Președintele realizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiareanuale.

(17) Președintele poate hotărî în toate chestiunile care ţin de atribuţiile Directorului Executiv,deciziile sale având prioritate faţă de deciziile Directorului Executiv;

(18) Președintele încheie acte juridice de dispoziţie în numele şi pe seama Asociaţiei.

(19) Dintre membrii Consiliului Director, Preşedintele este ales de majoritatea Adunării Generale pentru un mandat de patru (4) ani.

 

Directorul Executiv

 

Este numit în funcție de către Președintele Consiliului Director.

Directorul Executiv are următoarele atribuții:

01)colaborează cu Preşedinteleşi ConsiliulDirector pentru elaborarea strategiilor şi aplanurilor de activitate pe termen scurt, mediu şi lung ale asociației;

2) pune în aplicare deciziile Consiliului Director;

3)răspundeîn fața ConsiliuluiDirector de implementarea strategiei şi a planurilor deactivitate;

4) exercită orice alte atribuții de conducere operativă sau care îi sunt delegate de ConsiliulDirector.

5) asigură conducerea şi reprezentarea ACD în absenţa Preşedintelui şi urmăreşteaducerea la îndeplinire a hotărârilor Consiliului Director şi ale AdunăriiGenerale;

6) poate fi împuternicit să încheie acte juridice de dispoziţie în numele şi pe seamaAsociaţiei.

 

Vicepreşedintele

  • Cooperează cu Președintele pentru realizarea activităţii ACD.
  • Durata mandatului său este de patru (4) ani.
  • În absenţa Președintelui, Vicepreşedintele îndeplineşte toate atribuţiile acestuia, inclusiv dreptul de semnătură pe documentele care implică activitatea Asociației. Dreptul de semnătură poate fi transferat Vicepreședintelui, pe o perioadă limitată, de maximum trei luni.

 

Secretarul Trezorier

  • Este responsabil de administrarea patrimoniului și a fondurilor Asociației. El are obligaţia de a întocmi procesele verbale ale tuturor şedinţelor organismelor de conducere și de a colecta cotizațiile.
  • Secretarul Trezorier este responsabil și de întocmirea unor rapoarte privind situaţia financiară și de crearea unei arhive a sponsorilor şi a potenţialilor sponsori.
  • Secretarul Trezorier, propus de Preşedinte, este numit de Consiliul Director, cu majoritate simplă de voturi.
  • Durata mandatului său este de patru (4) ani.

 

  1. c) CENZORUL
  • Activitatea financiară a Asociației este verificată de un Cenzor, care funcționează potrivit legislaţiei în vigoare. Cenzorul este organul propriu de control financiar intern al Asociației şi este desemnat de Adunarea Generală. Dacă este nevoie, Adunarea Generală poate aproba înființarea unei Comisii de Cenzori, compusă din trei membri, care să preia atribuțiile de control al activității Asociației. Din Comisia de Cenzori trebuie să facă parte cel puțin un membru al Asociației și un expert contabil.
  • Fiecare dintre membri, care nu face parte din Consiliul Director, poate exercita dreptul de control financiar intern pentru întreaga perioadă de timp în care Asociația nu are un cenzor desemnat.
  • În cazul în care numărul membrilor ADN va fi mai mare de cincisprezece membri înscrişi, controlul financiar intern se va exercita în mod obligatoriu de către un cenzor, care va putea fi numit numai de către Adunarea Generală, pentru o perioadă de doi ani.
  • Atribuţiile Cenzorului sunt urmatoarele:
  1. a) verifică modul în care este administrat patrimoniul ADN;
  2. b) întocmeşte rapoarte privind activitatea financiară a ADN, pe care le prezintă Adunării Generale;
  3. c) verifică bilanţurile contabile întocmite de Secretarul Trezorier.

 

Art.10.  DIZOLVAREA

 

(1) În cazul dizolvării asociaţiei, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.

(2) Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, printr-o procedură stabilită în statutul asociaţiei.

(3) Dacă în termen de 6 luni de la terminarea lichidării lichidatorii nu au reuşit să transmită bunurile în condiţiile alin. (2), precum şi în cazul în care statutul asociaţiei nu prevede o procedură de transmitere a bunurilor ori dacă prevederea este contrară legii sau ordinii publice, bunurile rămase după lichidare vor fi atribuite de instanţa competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător.

(4) În cazul în care asociaţia a fost dizolvată pentru motivele prevăzute la art. 56 alin. (1) lit. a)c) sau art. 56 alin. (11), bunurile rămase după lichidare vor fi preluate de către stat, prin Ministerul Finanţelor Publice,

(5) Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de predare-preluare, dacă prin acesta nu s-a stabilit o dată ulterioară

(6) Încetarea activitatii ADN poate avea loc numai ca urmare a hotărârii de dizolvare, luată cu o majoritate de patru cincimi din numărul membrilor Adunării Generale

(7) Membrii fondatori își pot exercita dreptul de veto în cazul în care Adunarea Generală hotărește dizolvarea ADN sau fuziunea cu o altă Asociație.

 

Art.11.  DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

 

  • Asociația Dacilor Nemuritori” dispune de cont bancar.
  • Toate cheltuielile ocazionate de constituirea prezentei Asociaţii vor fi evidenţiate în contabilitatea corespunzătoare primului an de activitate.
  • Prezentul Statut a fost adoptat de membrii fondatori ai ADN astăzi, 07.08.2024 în București, în 5 exemplare originale, din care 3 s-au înmânat părţilor azi, 07.08.2024.
  • Prezentul Statut se completează cu prevederile Actului Constitutiv al ADN precum şi cu celelalte dispoziţii legale aplicabile.
  • Componenţa nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare şi control ale asociaţiei.
  • Asociaţia are următoarele organe de conducere, de administrare şi control: Adunarea generală, Consiliul Director şi Cenzorul.
  • Adunarea generală este organul de conducere al Asociaţiei, format din toţi reprezentanţii Asociaţilor, desemnaţi prin hotărâre a autorităţilor deliberative ale acestora. Sunt numiţi în calitate de membri ai primei adunări generale: Neacsu Bogdan, Gitlan Cornelia si Laiu Alina.

 

  • Activitatea Asociatei este condusa de Consiliul Director, compus din:

 

  • Consiliul director este organul executiv de conducere al Asociaţiei, format din preşedintele Asociaţiei şi încă 2 (doi) membri numiţi de adunarea generală, pe o perioada de 2 ani. Componenţa consiliului director va asigura cât mai bine reprezentativitatea în cadrul acestui organ a tuturor membrilor Asociaţiei, utilizând principiul reprezentării prin rotaţie. Sunt numiţi în calitate de membri ai primului consiliu director :

 

Președinte: Neacsu Bogdan;

Vicepreşedinte: Gitlan Cornelia

Secretarul Trezorier: Laiu Alina;

 

Controlul activităţii economico-financiare va fi efectuat de un Cenzor respectiv, ALTEA EXPERT CONTA SRL, avand Autorizatia numarul 5591 si Avizul nr 1322 din 14.02.2024 emis de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.

 

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

×